Jíst hodně chleba může zvýšit riziko rakoviny ledvin

Jun 30, 2020 Zanechat vzkaz

Italská studie, která porovnávala jídlopřívod1pacientů s rakovinou ledvin u pacientů bez onemocnění uvádí, že strava s vysokým obsahem chleba může zvýšit riziko smrtelného úrazuindispozice2.

Vědci tvrdí, že lidé, kteří konzumují nejvyšší množství chleba, zdvojnásobují riziko malignity ledvin , ve srovnání s těmi, kteří konzumují nejmenší množství chleba.

Americký expert však varoval, že zjištění nejsou založena na dostatečném množství informací a mělo by být provedeno více studií.

"Tyto nálezy musí být."replikováno3a shledali konzistentní, než bude možné učinit jakékoli doporučení , “Marji McCullough , registrovanádietetik4a mluvčí Americké rakovinové společnosti , uvedla v připraveném prohlášení.

Souhlasila hlavní autorka studie&# 39, Francesca Braviová, výzkumná pracovnice z Mario Negri Institute for Pharmacological Research v Miláně. Její tým zveřejnil tato zjištění v online vydání International Journal of Cancer z 20. října.

"Jsou zapotřebí další studie, které by potvrdily souvislost mezi chlebem a karcinomem ledvinových buněk [ledvin]", řekla.

Tým Bravi' porovnal 767 mužů a žen ,letitý524 až 79 , s rakovinou ledvin na 1 533 mužů a žen ve stejném věkovém rozmezí, kteří neměli toto onemocnění.

Zeptali se na stravu , životní styl , osobní a rodinnou anamnézu a získali účastníky' výšky a hmotnosti, aby mohlivypočítat6jejich index tělesné hmotnosti (BMI)。 Účastníci také odpovídali na otázky v průměru každý týdenpříjem778 potravin za poslední dva roky.

Ti, kteří jedli nejvyšší množství chleba - - 28 porcí týdně -, měli téměř dvojnásobné riziko rakoviny ledvin, než ti, kteří jedli nejnižší počet porcí týdně , 9 ,, které našla.

„Porce“ byla definována jako 50 gramů neboli 1,7 unce , ekvivalent krajíce nebo krajíce a půl chleba.

Skromný, ale nestatisticky8Bylo zjištěno významné zvýšené riziko pro nejvyšší příjem těstovin a rýže. Ti, kteří měli nejvyšší příjem mléka a jogurtu, měli 1,3krát větší riziko rakoviny ledvin, zjistila. Ale vysoký příjemdrůbež9, Zpracované setkání a zelenina riziko snížily

McCullough řekl, že je možné, že to nebyla konzumace chleba, která zvýšila riziko rakoviny, ale něco s tím související, jako je konzumace velkého množství másla s chlebem.

Bravi spekuloval, ženadmořská výška10riziko spojené s vysokým chlebem - spotřeba těstovin a rýže může být způsobena účinky těchto potravin na zvýšení hladiny cukru v krvi.

Konzumace velkého množství těchto potravin , řekla , může ovlivnit proces vzniku rakoviny ovlivněním hladiny látek nazývaných růstové faktory podobné inzulínu ,, které bylyzapletený11při rakovině.

"Naše studie naznačuje, že strava chudá na rafinované obiloviny a bohatá na zeleninu může mít příznivý vliv na riziko karcinomu ledvinových buněk", řekl Bravi.